onsdag 29. oktober 2008

En dør lukkes...

Det er lenge mellom hvert innlegg om dagen, da organiseringen av flyttingen krever sitt. Midt i alt "kaoset", kan vi senke skuldrene litt og glede oss over at leiligheten vår ble solgt i går etter første visningsrunde *phui*. Det var mange som mente vi var gale som kjøpte før vi hadde solgt i disse tider, men nok en gang har jeg fått erfare at det ordner seg alltid for snille piker;-)
Så nå vet vi hva vi har å "rutte" med, og kan begynne litt mer detaljert planlegging av hvordan det skal bli i det nye huset. Hadde bla kakkelovn på ønskelisten, men var uskikker på om vi kunne prioritere det, men nå ser det ut til at det går i boks:-)

Så nå er jeg på utkikk etter: 2 stk gamle doble innedører (gjerne med glass), en gammel verandadør, 2 stk gamle og høye ved- ovner og 1 stk gammel kakkelovn. Tips tas imot med takk;-) I tillegg blir jeg glad om noen kan anbefale dyktige håndverkere (snekker og murer i Oslo/Asker området), med kjennskap og kjærlighet til gamle hus. Vi må også tørke ut en meget fuktig kjeller, og trenger kompetente fagfolk til dette... Bilder av prosessen kommer så fort vi får nøklene til huset, og er på nett igjen:-)

PS Tusen takk til Sirens Hus for hyggelig award! Setter stor pris på den og alle de koselige kommentarene jeg får! Det blir lite surfing på meg for tiden på andre blogger, men kommer sterkere tilbake*s*


Gården vi flytter fra

Kos dere i snø-føyka!

12 kommentarer:

christinasinteriør sa...

Hei!
Uff flytting og oppussing krever all tid!
At noen kjøpte leiligheten deres ved første visning er jo ikke rart!
Så nydelig som det var!
Gleder meg til å se hva dere får til i det nye huset!
Ha en fin dag!

alicelilly sa...

Hittade just till din fantastiska blogg! Vilket underbart hus du bor i och vad fint kök...gillar din blogg!
Kram

Anonym sa...

Ble så glad for å se et nytt innlegg. Jeg blogger ikke selv, men koser meg med andres. Foreldrene mine har brukt en snekker i Røyken som heter Caro. Han er veldig dyktig og har da erfaring med gamle hus. Grette tilpasser vinduer ol. Skal høre om de har kjøpt gamle dører tidligere.

Hilsen Johanne

BROCANTE sa...

Hei! Det var jo et koselig sted dere flytter fra, men dere får det helt sikkert flott dit dere flytter også. Jeg har alltid brukt en snekker fra Spikkestad som heter Egil. Kontakt han på 95509866. Han har gjordt mange jobber for oss og vi har alltid vært fornøyde. Lykke til med oppussing - skal følge med dere.

Anettes hus sa...

Hei! Så flott blogg du har! Fant hit via Me and Alice. Gratulerer med nytt hus! Skal bli spennende å følge dere i oppussingsarbeidet:)

Jeg linker:)
Klem Anette

me and alice sa...

Lycka till med flytten!!
Trevlig helg!
Kram Susanne

Heidi-anitha sa...

Hei!

Så spennende dette hørtes ut... Så koselig med nye mennesker her inne på bloggen... ja, du er jo ny for meg...:)

Til lykke med kjøp og salg av bolig, og så fint at det gikk etter planen! Tenk så heldig du er som kan få deg en kakkelovn! Det har jeg ønsket meg i alle år.. men kan nok se bort i fra det pga hustype o.s.v..

Gleder meg til å følge deg videre på ferden. Håper det blir noen bilder etterhvert i det nye huset!

God helg, og kos dere med planlegging- det er jo halv morroa:)

White vintage.

Love Your Homes sa...

Ser med spänning fram emot era nya hem, det blir säkert många fina skapelser.
Lycka till med allt,
Ingela

Anemone sa...

Vi følger med, vi følger med vet du kjære venn. :-))
Godt er det å lese at dere tar dere tid til en pust i bakken innnimellom. Godt er det å lese at salget av leiligheten har gått greit.
Se fremover nå å tenk så trivelig det blir til jul når alt er litt mer i orden.

Massevis av gode klemmer herfra.

Lena Kristina sa...

Ni har en såå mysig blogg!

Trevlig helg

Kram Lena

Petunia sa...

Takk for kommentar og gode råd angående oppussing og maling av panel. Det kommer nok flere innlegg om dette når jeg bare kommer skikkelig i gang:)

Kari - My home is my Castle sa...

Heisann :)
Kom akkurat over bloggen din og her kommer jeg tilbake :) Så spennende å følge deg i oppussingen av deres nye hus ;)
Vi flyttet inn i "nytt" hus for ca 1 måned siden og er i full gang her og ;)
Her var det ikke så mye å gjøre, men det blir alltid noe. Man vil jo ha sin stil på alt hehe..

Legger deg til på linkelista mi ;)

Ha en fin dag
Klem,Kari