tirsdag 14. oktober 2008

Den gang da...


Da vi er midt i flyttingen, er det lite som skjer ellers i hjemmet. Vi er så heldige å ha fått lov til å fylle bryggerhuset (som stod tomt) på den nye eiendommen med våre ting, før vi har tatt over selve huset. Så nå har vi nesten tømt loftet vårt for møbler, og skal begynne på boden i morgen! Takk og pris for snille selgere! Hagemøblene har alt funnet sitt nye hjem, og det er litt rart å se hagen vår så tom...
Midt i alt dette, fant jeg noen gamle fotoalbum som skulle med på lasset.
Inspirert av Me & Molly, tenkte jeg at jeg skulle vise hvordan noen av mine tidligere hjem har sett ut i "gamle dager". Bildene er scannet, og kvaliteten deretter*s* Det første bildet er fra mitt barnerom i Røyken, der ALT skulle gå i lyserosa og hvitt..thihi. Legg merke til den lekre 80-tallslampen, og kornoppsatsen med slufse..laget av moi;-)
Det var ikke grenser på hvor lyserosa slufser kunne plasseres...jeg hadde de over alt...på tørkede roser, lysestaker, som bildeoppheng og i håret*s*....Blondeduk og potpurri var også obligatorisk på den tiden. Bildet er tatt i 1993,- og jeg var da 15 år gammel. Bamsen som ligger på sengen, har faktisk Selma arvet, og er hennes trofaste venn og lekekamerat...dog litt mindre hvit i pelsen i dag:-)


1993

Det neste bildet er fra min første leilighet,-en liten 1 roms på 33 m2 på Frogner i Oslo. Jeg hadde akkurat kommet hjem fra et år som au-pair i USA, og var 19 år. Husker det var stor stas å få sitt eget, selv om plassen var liten. At dette alllerede er over 11 år siden, er skremmende. Føler meg ikke en dag eldre..*kremt* Bestemors (Elsa K) gamle skuvseng fungerte som sofa og gjesteseng, og jeg selv hadde dobbeltsengen min i en alkove. På denne tiden seilte jeg på minnene fra det gode liv i Washington DC, og glam, gull, glitter og glamour var hjertelig velkommen hos meg!


1998

Det er ingen tvil om at denne damen alltid har kjørt en lys og lett stil, selv om noen elementer heldigvis hører fortiden til;-)

7 kommentarer:

Love Your Homes sa...

Nu sker det mycket på en gång.
Och visst är det skoj att se hur man utvecklar sin inredningsstil över åren.
Nu väntar vi med spänning vad du skall åstakomma för vackert i ert nya hem.

Lycka till,
Ingela

Shabby Charm sa...

Så morsomt med slike gamle bilder.
Gleder meg til å følge med på flytteproseesen deres. Lykke til!
KLEM

MOLLY sa...

hehehe...ja noen ting forandrer seg jo ikke;)
Jeg har aldri eid et syrelutet møbel i mitt liv...
Men disse interørene var jo ikke værst de da;)
Lykke til med flytting og riktig god helg!!!
1993 Da ble jeg mamma for første gang hihihi;)

Veronica sa...

Spennende! gleder meg veldig til å få se bilder av det nye huset.

Morsomt å se de gamle bildene, fikk lyst til å gjøre det selv oxo. Må få en scanner først:)

kelm

Siren sa...

Gleder meg til å følge med videre i flytteprossesen...derfor ligger det en hilsen inne på bloggen min!
:)

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Stilen har forandret seg ...heldigvis.
Det er morsom å se på gamle bilder, da ser man at verden går fremover.
Hyggelig blogg du har, her har jeg ikke vært før... kommer helt sikkert tilbake.
Klem..Ellen

pepperkverna sa...

Hei, SÅ nydelig hus du har. SKulle gjerne stått over grytene på det kjøkkenet! Hege