søndag 21. september 2008

Venninnekveld og sofa-trekk...

Takk for alle koselige "god bedring" hilsener:-) De ser jammen ut til å ha hjulpet, for kneet er mye bedre i dag!*jippi* Hevelsen er nesten nede, og det er deilig å se at jeg faktisk har kneskål igjen..thihi. Helgen har ellers vært rolig, med hyggelig besøk av mine to beste venninner. Vi har kjent hverandre hele livet, og selv om vi har gått "forskjellige" veier, og utviklet ulike interesser, så har vi mange samme referanser som knytter oss sammen... Tilhørligheten er på plass hver gang vi møtes, selv om det ofte går lenge mellom hver gang,- vi er som familie... Slike venner er gode å ha:-) De fikk bla servert eplekake, som denne gang ble god selv med sukrin (så det var nok det glutenfrie melet som var den skyldige som nevnt i det nest siste innlegget). Sukrin kan derfor absolutt anbefales i bakst! Jeg var så heldig å få en vakker blomst av min venninne, som får bli dagens hovedbilde:-)

Ellers er jeg fremdeles veldig klar for å trekke om den GULE*s* sofaen, og lurer på om det er noen som har erfaring med slipcover i lin? Er dette slitesterkt, og blir det vell krøllete ved bruk? Finnes det evt eget møbelstoff i lin?Jeg skal prøve å sy putene selv, men tar gjerne i mot tips om flinke (og rimelige) "skreddere" som kan sy trekket etter mal.

Nå er det filmkveld i heimen,-fortsatt fin søndag!

6 kommentarer:

prinsessa sa...

Lin er jo av det sterke slaget så det burde absolutt gå.Men jeg ville nesten trodd at det var litt stift. Å så har jeg hørt at lin kan bli porøst men det vet jeg ikke om stemmer. Når jeg syr så synes jeg det er lettere med halv lin. Lettere å få fint liksom. Stoff og stil har både lin og halv lin. Hav lin minner om det stoffet som jeanne d ark bruker på sine produkter hvis du har sett disse.
Godt at du ser lys i tunnellen med tanke på kneet ditt. Det er ikke kjekt å være "umobil" he he.

Fin søndag. Klem:O)

Mona. sa...

Så koselig helg du har hatt,og bra at kneet er "i form" igjen,man vil jo helst virke som vanlig,ikke sant...?! Så lurt av deg å spørre etter råd om lin,her inne......må jo følge med på svarene,jeg da,siden jeg har eksagt samme plan selv.......!! Stoff og Stil har jo så mange å velge i,av linstoffer,så jeg er helt rådvill....har aldri bestillt lin derfra,men det kan sikkert Elin-prinsessa hjelpe til med :) Blir spennende å se hva du finner ut,og gleder meg allerede til å se før -og etter.....hihiiiii :) Kos deg da,og send gjerne en smule av eplekaken......hihiiii,nei den er nok oppspist,tenker jeg....det er jo bare sååååå godt :) -Klem fra Bodø.

Smineset sa...

Bra at kneet er bedre!!

Er ikke helt inne på det meg lin, men synes det er lekkert!!

Ønsker deg en strålende mandag og fortsatt god bedring! ;-)

Anemone sa...

Flott da at foten har blitt bedre slik at du unngår at de borrer kikkerter inni det kneet :-) vi krysser fingre fortsatt :-)

Nytt trekk ja..., du kan se hos Bemz i Sverige,

http://www.bemz.com/

De syr trekk etter mål vet jeg. Ellers er nå mn erfarng at trekk og møbelstoffer er dyrt!! Svin dyrt. Undersøkte en gang hva det kostet og trekke opp en treseter sofa..., vel... kjøpte ny for å si det sånn, men skal man ha stoff av god kvalitet, da koster det flesk :-(

Lin har jeg ikke så mye erfaring med som møbelstoff, bare gardinener og sengetøy. Og når du sankker om sengetøy, kjøpte DET dyre flotte, men jøss som det støvet da gitt!!! Aldri sett på maken til irriterende støv som flagret rundt på gulvet. måtte vekke gubben jeg, fordi ha støvet så. Bortkastede penger var det i alle fall. Irriterende, for nå flere tusen betales, da forventes skikkelig kvalitet.

Fortsatt fin fin dag til deg.

Inger W sa...

Jeg har sydd slipcover, og brukte da velcro på baksiden av slipcoveret og på sofaen, slik at det satt bedre på. Du får kjøpt velcro som er grovere og passer for slik bruk. Lin vil jo krølle, og man må nok stryke litt når man har vasket det, men akkurat at den krøller gjør jo at den får et innbydende og hyggelig look, synes jeg. Gratulerer så mye med nytt hus, det blir spennede å se hvordan det blir deres etterhvert. ^^, Uff, det er slitsomt å pusse opp, men det er utrolig deilig når alt er i orden.

Anonym sa...

Romo er et stoffmerke som har masse fint i linlook..Ikke av det billigste, men kvaliteten er kjempefin.
Det lønner seg vel kanskje å legge litt kroner i et slikt stoff, for det er jo oxo ganske mye jobb???
Hvis du bruker et "vanlig" linstoff, tror jeg du vil få veldig svake punkt ved sømmer og i "kriker og kroker"
Hanne