søndag 7. september 2008

Ny gjesteseng og awarder

Et av mine mange funn i sommer er denne gamle skjønne jernsengen. Jeg har lenge ønsket å bytte ut den nyproduserte daybeden som stod på gjesterommet, og endelig fant jeg en som passet:-)Denne er produsert hos Chr.A Jernseng og Jernvare A/S i Christiania (Oslo) på 1800 tallet. Den står på 4 hjul, og har den klassiske springfjær bunnen som knirker så fint hver gang en snur seg..thihi.
Under sengen har jeg fått plass til en gammel amerikakoffert, som rommer div dyner og puter. Lagringsplass får en aldri nok av!

Sengen er bla redd opp med div gamle puter, og et håndheklet gammelt sengeteppe fra min kjære grandtante Alis på Fevik. Hun er søsteren til Elsa K,-min elskede bestemor og inspirasjonskilde. Begge to er dessverre døde i dag, men lever tett med meg gjennom alle minnene:-) På gjesterommet har det også kommet på plass et gammelt lintøyskap, som lenge stod i den gamle stallen vår da vi ikke hadde plass til det. Men da daybeden med bredde på nesten 100 cm ble byttet ut med en seng på 80 cm, frigjorde det seg "masse" plass! Og vips så fikk vi et sted å skjule alt rotet som før ble lagt på sengen, i tillegg til at det er pent å se på*s*

I uken som er gått, har jeg vært så heldig å fått to awarder. Disse er fra de to flotte bloggene, "Nr 5" og "Bestefars Verksted"!. Tusen takk,- moro at bloggen min leses og likes!


Denne er fra Bestefars Verksted:-)



...og denne er fra Nr.5:-)

Jeg gir de i tradisjons tro herved videre til:

Hemma hos Ada och Emil ,- finsk blogg med masse fine og inspirerende bilder (og sikkert tekst,-men skjønner lite da det er på finsk*s*)

Knut & Svea,- eieren av min nye yndligsbutikk i Stockholm (og det uten å ha vært der..thihi..bildene taler sitt!) Fantastisk smak!

Love Your Homes ,- en hyggelig svensk dame som sitter inne med masse spennende kunnskap om stilhistorie mm. Alltid koselig (og lærerikt) å besøke bloggen hennes!

Me and Alice ,- driftig jente (og datter) med mange jern i ilden. Bor i et nydelig hus, og har mange av de samme interessene som meg,-loppis og auksjoner;-)

12 kommentarer:

Smineset sa...

Gratulerer med velfortjent award!!

Utrolig flott seng! Du viser så vakre ting at jeg blir helt matt...

Ønsker deg en super søndag! ;-)

Drømmefangeren sa...

For en nyydelig seng.
Vakkert gjesterom.

Smineset sa...

Hei igjen!
Det ligger en award til deg inne hos meg....

Ønsker deg en super søndagskveld! ;-)

Miamor sa...

Helt, helt fantastisk hus du har, og blogg!! Må være så gøy å drive sånn butikk, men krever sin dame vil jeg tro!!

Hvor i Oslo er butikken da?? Skal til Oslo onsdag og torsdag med jobbe..., men er jo på Smestad det da...og ikke ferdig før kl. 4 iallefall på onsdag, så må kanskje ta et besøk i butikken din når jeg ferierer...eller har du seine åpningstider!1

Ha ei fantastisk uke!!

Love Your Homes sa...

Jag blir så väldans glad att få en award av dig, som är så kunnig själv i antikens värld. Det är en liten skattkista var gång jag tittar in på din sida, tack snälla....Ingela

Livet er heeerlig sa...

Heihei!
Jeg fant deg gjennom smineset, kjempekoselig blogg du har :)
Grattis med alle awards, velfortjent!
Håper det er greit at jeg linker deg, vil gjerne komme tilbake
*Siv*

BROCANTE sa...

Den sengen misunner jeg deg. Kjempe flott! Jeg kom akkurat for sent til få kloa i en slik på et loppemarked en gang og har tenkt på den siden.

Mona. sa...

Åhhh,for en utrolig vakker seng.....vil ha,vil ha....!! Hjemmet ditt er som et bilde,jeg kan sitte og bare se,og nyte.... :) Hadde en maken koffert som du har under sengen,men da vi bodde i Asker,gikk den desverre i oppløsning,- i en stor vannlekkasje i kjelleren.....tror du jeg sørget over den,eller....?! Yepp.......men ingen viste medlidenhet nei,en gammel koffert liksom,hva var det å syte for....!!! Men jeg mistet ikke bare den.....MYE annet gammelt,som for meg var gull verdt. Har fortrengt det,helt til jeg så den hos deg,nå....sukk :( -Ha en flott tirsdag imorgen,klem fra nord.

Livet er heeerlig sa...

Fantastisk flott jernseng og koffert "gjemt" under sengen :)
Hurra for awards
*Siv*

Anemone sa...

Du og du så lekker den sengen var.
Tenk å kose seg der i høstmørket, en tekopp og en god bok...

Men i dag har vi nesten en sommerdag i trøndelag, sol, blå himmel og nesten 30 grader, jippi!!

Inspiration i vitt sa...

Hej, tack för titten hos mig.
Ditt rum är underbart vackert, bara vackra möbler alltihop,, sängen ät helt otroligt fin.
Kram på dig/Ingela.

lajla sa...

hei!
jeg har en akkurat lik seng, som er helt inntakt, og med stempel!
den er til salgs!! :)
er du interessert, så ring;
48146774