tirsdag 16. september 2008

Ødelagt menisk og bokanbefaling

Her i huset går det meget tregt om dagen, med svært lite aktivitet. Grunnen er at jeg var så uheldig å ødelegge menisken forrige torsdag. Og tro ikke det skjedde på en håndballbane eller en joggetur..neida, den røk da jeg reiste meg opp på huk fra gulvet etter å ha malt! Med litt feil benstilling, og tyngden plassert uheldig, sa det bare knas...Og resultatet er et elefantkne som må holdes høyt, ises ned og støttes opp... Krysser fingrene for en ikke operativ rehabilitering! Så nå er jeg lenket til sofaen, og prøver så godt jeg kan å hvile. Men det er jammen lettere sagt en gjort, når det er hundre ting (og ideer) som ligger å venter...

Det fine er at jeg får lest masse, og tenkte derfor at dagens interiør alibi, får bli boken "The New Eighteenth-Century Style" av Michelle Lalande, og foto av Gilles Trillard. Dette er en flott bok, med masse fine bilder til inspirasjon! Vi får smugtitte inn i flere unike boliger rundt om i Europa, som alle har en passion for antikviteter. Her blandes de i ulike miljøer, og forskjellige uttrykk skapes i hvert hjem. Fargene er behagelige og "støvete", og fokuset er ofte på detaljene. Stemningen er herskapelig på en rustikk måte, og jeg tror det er flere en meg som kunne tenke seg et fransk slott etter dette:-)






(Alle bilder fra boken "The New Eighteenth-Century Style")

10 kommentarer:

Smineset sa...

Nydelig bok! Er alltid på jakt etter interiørbøker og den her så utrolig flott ut.

Så kjedelig med ødelagt kne! Får håpe du blir fort bedre..

God bedring og kos deg med boka!
;-)

Nr. 5 sa...

Uffda...høres ikke helt bra ut. Du må ha god bedring iallefall, og prøve å slappe av :)
Kjempeflotte bilder...forstår det kribler, hehe :)

Love Your Homes sa...

Vilka fina bilder, den boken måste jag inhandla. Må så gott, Ingela

Mona. sa...

Her kommer en stor god-bedring-klem fra Bodø :) Nydelig bok du koser deg med,men det er nå likevel best når knærne virker....mine er nemlig ikke helt i form,de heller.....er redd det sier knas,her også,en vakker dag.

Likte spesiellt det kjøkkenbildet i boken din.Kommer garantert til å stå mange bok-ønsker,på ønskelista mi,til jul :) Står vel bare ca 25 titler der,fra ifjor......hihiiii :)

Du får ta vare på deg selv,og kose deg med god mat og drikke,det er viktig,vettu.....

Shabby Charm sa...

Uff, riktig god bedring!

Det var en lekker bok. Den må jeg nok få tak i. Klem

MOLLY sa...

Den boken må nok anskaffes ja:) Nydelig!!! Og kneet, kjenner til deg og det er overhodet ikke noe kjekt...
GOD BEDRING:)

Litt av Mitt, Jorunn sa...

Uff da, det kneet høres ikke godt ut! Men du får benytte tiden til å lese alle de bøkene du vil nå da :0) Kjempeflotte bilder fra boken!

Anemone sa...

Stakkar lita :-) ikke trivelig når slikt skjer nei, langt der i fra. Trenger du hjemmesykeoleie kommer jeg ilende til med rødvin og godt humør i veska :-)

Flott bok anbefaling da gitt..., men noe sier meg at jeg faktisk har nok av det slaget :-(

Gog bedring videre til deg.

prinsessa sa...

Oi då! Høres utrolig vondt ut. Akkurat nå males det i dette huset også men jeg skal passe på knærne. Jeg har liksom ikke helt tid til det der. Å sette meg i en sofa og si "SITT" Det funker liksom ikke helt det heller. Stakkars familien min. he he. Her må vi altså ikke ha noen hjemmeulykker som går utover min bevegelighet. ha ha.
Men bøker leser jeg. Jeg har en stabel ved siden av sengen. Ha en fin fin lørdag. Klem fra Elin:O)

Astrid sa...

Heisann!
Kom over bloggen din på dagens reise rundtom i blogglandia:)
Koseleg blogg du har, og
FOR eit nydeleg hus du bur i!
Eg bloggar ikkje så mykje om hus og interiør sjølv, men likar veldig godt å kike innom dei som gjer det:)
Ynskjer deg god og snarleg betring, og ein fin laurdagskveld!