mandag 4. august 2008

Nytt liv til gammelt overskap


I dag har enda et auksjonsfunn fra sommerferien kommet inn i varmen. Dette overskapet ble kjøpt i Hardanger, og jeg var nesten alene om å by på det...heldigvis:)Det var kanskje ikke så rart, med tanke på hvordan det så ut...Jeg hadde først tenkt til å male det, men bestemte meg for å se hva som kunne ligge under. Med varmepistol og skrape, fikk jeg forsiktig fram noe av skapets historie. På dørene kom det fram en enkel dekor-rand i lilla og grønt, mens resten av skapet hadde primert vært okergult. Jeg valgte å beholde partier av alle overmalingene opp gjennom tidene, og det framstår nå som et spennende og rocka skap;-) Nå gjennstår det kun å gi det en omgang med voks, samt finne og feste på et manglende beslag, før det havner på veggen her!



4 kommentarer:

Love Your Homes sa...

Välkommen hem efter semestervila....nu har du fått lite jobb, men jag är övertgad om att skåpet ditt kommer till att bli mycket fint.
Jag målar o slipar bord så vi sitter lite i samma båt, ha de gott, Ingela

Ada och Emil sa...

Oh my good how beautiful :)
You make a grate job!!

prinsessa1976 sa...

Guri for en jobb og for en tolmodighet du må ha. he he. Angående Odd Molly så vet jeg rett og slett ikke. Ser på bildene når jeg ser dem i stor størrelse at det er mye jeg ikke har fått med meg. Så her må jeg deffinitivt tilbake. Men du og du for noen nydelige butikker. Kunne hatt sugd inntrykk her i timesvis. ME LOVE.
Ha en herlig og tålmodig dag videre. Her kommer lokal avisa for å knipse noen bilder så her må det vaskes. JUHUUUUUU;o)

Karna sa...

Oj så flott....rart at det ikke var flere som bød, i Hardanger er det stive priser, hotellene kjøper og byr så det nesten ikke går for "vanlige" folk å finne noe...

Skulle kjørt til Oslo med en trailer så mye fint som jeg så...men kanskje det er like godt, har jo et knøtt lite hus, så hvor i all verden skulle jeg plassert alt...ha ha ha