søndag 24. august 2008

Min arbeidsplass

Her er mitt lille "kontor",-alt jeg trenger samlet i et gammelt skatoll som jeg er blitt veldig glad i. Da jeg kjøpte det, var jeg fast bestemt på å male det, men da det kom på plass ble jeg plutselig i tvil. Siden har det stått urørt, som en fin kontrast til alt det andre malte. Men tanken på å gi det en annen farge, dukker stadig opp, og jeg klarer ikke bli enig med meg selv...Det er jo så fint som der er, men kan det bli enda finere malt? Hmmm...

Når vi er inne på maling, så trenger jeg noen gode tips! Jeg leter etter den perfekte grønn-gråe og grå-blåe litt tørre gammeldagse fargen...En som er lys grå, men med et hint av blått og/eller grønt (to forskjellige farger). Jeg skal nemlig male en stor kommode, og vil driste meg til og prøve meg på noe annet enn lys antikk;-) Men av erfaring vet jeg at dersom det blir for grønt eller for blått/grått tar det ikke lang tid før jeg maler det over igjen...

Ha en deilig søndag!

9 kommentarer:

Mona. sa...

Hei ! For et flott "kontor" du har.....tror den kunne blitt lekker i sort....med eventuellt hvitt,eller annen lys farge,inni...bare et forslag :) Ang. farge til kommoden kan jeg nok ikke hjelpe,for jeg har akkurat samme problem selv...det må være en dus blå/grønn,men er stadig på jakt,så jeg må kansje se om du får noen gode råd ?! Ønsker deg en flott,ny uke :)

Smineset sa...

Nydelig kontor! Synes den var veldig fin som den er, men skjønner problemstillingen. Har noen møbler som jeg går rundt å skuler på og truer med malekosten, uten at det blir noe av truslene...

Ønsker deg en super dag!

BROCANTE sa...

Hei - jeg syntes du skal la den være jeg. Mal det som er skadet/stygt i treverket og spar det andre. Moten svinger vet du og om noen år vil du kanskje angre på at du malte den. Nydelig bilde vegg du har!

Anniche ♥ sa...

Så fin kontorpult du har!!! Og , jeg må si , den er virkelig vakker som den er :))

Inspiration i vitt sa...

Åå vilken fin och harmonisk arbetshörna du har, verkligen fint.
Dina tavlor ovanför skrivbordet passade så fint in där.
Kram/Ingela

kleiva sa...

Hei!
Veldig fint hus, gode farger og interiør forøvrig. Det "oser" skikkelig god stemning, hjemme hos dere !! Farge på kommode ja. Anett Sturk har skrevet en bok som heter "farger". Hun har laget et "eget" fargekart hvor hun har laget alle de skitne, ikke-fargene. Veldig mange fine farger som går i blå/grå/grønn,mot turkis. HUn har skrevet ned NCS-kodene, så det skulle være greit å få det blandet ..Skulle ikke forundre meg om du finner en der:-)
Ser du bruker en del lys antikk ja. Det har jeg også brukt, både på møbler og panel. Tips til en enda lysere hvitfarge, som ikke går hverken mot gult eller rødt??? Planer om panele stuevegger og male. Se gjerne på min beskjedne blogg..
Hilsen kristin

Anemone sa...

Fant deg via Brocante, og DET er jeg glad for. kost meg lenge her jeg nå en tidlig søndag morgen...., og har faktisk på følelsen av a jeg kommer tilbake... greit at jeg linker???

Flott søndag ønskes deg.

Himmelblaa sa...

Hei! Jeg syns du har et nydelig skrivehjørne! Jeg syns mye blir fint når det blir malt, men når alt blir det, så blir det litt kjedelig. Jeg ville beholdt skrivebordet som det er.
Men smak og behag er jo vanskelig å enes om... :-)

Anonym sa...

Hei.
Tips til nyyydelig blågrå farge:
NCS 2005-B80G
;)