lørdag 16. august 2008

Fra gull til sølv...


For noen år siden, fikk jeg en nydelig antikk serviettring i sølv av mamma i bursdagsgave. Og vips, så fikk jeg noe nytt å samle på;-)
Jeg trodde disse skulle være rimelig enkle objekter å komme over på auksjoner etc, men mesteparten her i Norge har vist seg å være i sølvplett/nysølv. Men det gjør jo også at jakten blir mer spennende,-en blir liksom litt ekstra glad i ting en har brukt litt tid på å finne:-) Jeg synes de er så vakre, og elsker at de alle er forskjellige i form og dekor.

De fleste har nok i sin tid også vært gaver til noen helt spesielle, da de er gravert med navn og monogrammer. Hvem er Julia, og i hvilken anledning fikk Emmy sin? Man kan bare tenke seg til alle de fine middagene de har gjestet, og fantasere over alle samtaler de har overhørt...Synd ikke historien er like reflekterende, som deres blankpussete overflate!



7 kommentarer:

Margrethe sa...

For noen nydelige serviettringer! Jeg blir bare mer og mer imponert over deg og alle de vakre tingene du finner..ikke minst de tingene du GJØR vakre. Det er en fryd å følge med på bloggen din!

Ha en fortsatt fin helg!

Klem Margrethe

Smineset sa...

Utrolig flotte serviettringer. Du har så mange flotte ting og bloggen din er kjempeinspirerende å lese. Ha en kjempefin søndag!

Smineset sa...

Du må titte inn til meg når du får tid... Det er noe til deg der :-)

Smineset sa...

Hei igjen! Ja den skal gis videre til fem stk. Jeg er også veldig ny, men tror det er slik det er ;-)

Drømmefangeren sa...

Oj, for noen vakkre serviettringer..
Har akkurat oppdaget bloggen din og gleder meg til å lese resten .
Ha en fin dag :)

Drømmefangeren sa...

Hei igjen, må bare legge inn en kommentar til, har nå kikket imellom hele bloggen og for et fantastisk hjem du har.. wow..
For et drømmehus.. gleder meg til å se flere innlegg. :)

Inger W sa...

Disse var utroolig fine! Herlig at de er forskjellige, da.
Det er spennende med ting som har hatt et liv allerede og som fortsetter det hos deg.. ^^,