tirsdag 12. august 2008

Da er tømmerhuset solgt...

For et års tid siden kjøpte jeg et gammelt tømmerhus på rot, med tanke på å bygge det opp igjen på en ny tomt. Feilen var imidlertid at jeg kjøpte huset før tomten;-) I over et år har vi lett etter passende tomt i Oslo Vest/Bærum uten hell,-enten passet ikke huset inn i området (et 200 år gammelt hus kræsjer fort i stilen i et nytt boligfelt) eller så var tomten i prisklasse fra 5 mill og over *kremt*...og da sier det seg selv...
Planen var å bygge på glassveranda i 2 etager, og legge panel på utsiden av huset, for så å male det hvitt. Innvendig ville vi beholde noen av tømmerveggene bare,-kun foret de med x-antall liter hvitmaling*s*
Jeg har sett på så mange sveitserhus for inspirasjon, og flittig notert ned alt fra fine lister, mønepynt og rekkverk.
Boden vår huser også 10 store gamle krysspostvinduer, som jeg sendte svigers over halve Norge for å hente i leid varebil...disse ville passe perfekt til den tenkte glassverandaen...
Så jada...planene var klare..bare ikke tomten;-)

I og med at huset står på rot, så må det ned nå i høst, så vi hadde ikke annet valg enn å selge det videre...*snufs*
Så i går var det en heldig kar som gjorde et lite kupp, og kjøpte det til 1/3 del av prisen jeg betalte*grrrr*

Men, men...jeg sender dermed drømmen videre til han, og håper huset får den pleien og kjærligheten det sårt trenger!





3 kommentarer:

Mona. sa...

Kjære,vene deg da.....så trist dette må være for deg...kan lett sette meg inn i hvordan det må føles! Man tror jo at en gang,der inne i fremtiden,skal man ha et hav av tid,penger,ja allt skal liksom gå veien,og så blir det absolutt ikke slik.....man flyr høyt,og ramler ned med et brak....Drømmene ligger jo der,enten man vil,eller ei.....de lever sitt eget liv,uavhengig av penger....! Dette huset hadde jo virkelig potensiale,så mannen har nok gjort et godt kjøp,heldige han.. Og vi har gått glipp av maaange fine interiørbilder,som du kunne satt ut i livet.....sukk..det hadde vært en drøm å følge med deg i prosessen,det er helt sikkert !!! Jaja,du får heve hodet og se fremover,kansje til et annet prosjekt :)

Nr. 5 sa...

Heisann
For et utrolig flott hus dere har, og en nydelig blogg til å vise alt sammen. Her kommer jeg definitivt snart tilbake for masse mer inspirasjon. Nå må jeg se litt mer nøye igjennom alle eldre innlegg ;)

Klem fra nr. 5

Drømmefangeren sa...

Kan tenke meg at dette var trist ja.. for et fantastisk prosjekt hvis det hadde gått i orden.
Slike gammle hus er så flotte, tenk om veggene kunne prate :)