tirsdag 1. juli 2008

Lykken er....


...å få "fri" tilgang til et gammmelt loft! Svigerforeldrene mine bor i et gammelt hus fra 1800 tallet (som dessverre ble ombygget til en kloss på 50 tallet*grrr*)...Men heldigvis rommer loftet endel gamle skatter fra svunnen tid, og jeg elsker å grave de fram;-) Alt vi har av gammelt håndbrodert sengetøy (som vi har sydd om til bla gardiner, puter etc) kommer derifra, og det er ekstra koselig å vite at det har tilhørt familien i generasjoner. I dag tok vi en ny tur opp dit, og vi kom ikke tomhendt hjem denne gangen heller. Det morsomste er at det vi finner, er ting svigers ikke visste de hadde. Så det har ligget gjemt lenge, og de er bare glade for at det blir tatt fram i lyset og satt pris på! To herlige bolsterputer i skjønne farger havner i havestolene våre, en nydelig vatert dyne blir et lekkert sengeteppe, to fasettslipte speil passer perfekt på soverommet, og en sjarmerende liten skinnkoffert skal romme div cder. Dagens høydepunkt var definitivt en liten krakk med marmorplate og understell i jern! Helt rå!





6 kommentarer:

Ada och Emil sa...

Hello! I just found your pretty blogg, and i really like it...very much actually :)

Your pictures are simple, and so pure!

Can i link you??

Margrethe sa...

For noen nydelige ting! Heldig du som har et spennende loft til "fri" disposisjon ;) Jeg følger ivrig med på alle innleggene du legger, de er helt fantastiske alle sammen.

Riktig god sommer til deg og familien!

prinsessa1976 sa...

Høres ut som den skattejakten. Jeg har plukket det meste som går å plukke enda i vår familie men mamma har noen godtbiter stående som jeg jobber med å få overtalt henne til å bytte he he. Blandt annet et salong bord og to gamle sidebord med innfelte lamper. Skal så ha dem. Kofferter har jeg fått og er så fornøyd med. Skal østover til uka så da tenker jeg at jeg skal ha et våkent blikk for å få med meg det meste av loppis og brukt og antik. Ha en herlig antikk dag:O)

Love Your Homes sa...

Tacka vet jag skattjakter, för stora som för små. Det var det bästa jag visste som barn hos mina morf och farföräldrar, erkänner glatt att jag är lika förtjust än idag. Ha en god weekend, Ingela

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Oj vilken jätte fin blogg du har!
Ditt kök ser helt fantastiskt ut!
Kram Marlene.

Inger sa...

Sukk, skinnkoffert...! Kjempelekre ting. Digget også sengeteppet!
Kjempefin blogg - jeg har ikke vert her før. Legger deg til i favoritter. ^^,