mandag 19. mai 2008

Potteplanter

I spisestuen vår, prøver vi alltid å ha stående hvite blomster (enten bukett eller i potte)midt på bordet.Det er rart med det, men rommet ser veldig nakent ut uten, og nærmest krever litt liv i "sentrum". Jeg har forsøkt meg med andre farger (da jeg synes det også er flott!), men det blir helt feil i dette rommet...Da märtha liljene jeg fikk av en god venninne forrige uke var avgått med døden, dro jeg i dag ut for å kjøpe en hvit hortensia (min absolutte yndling). Dette var de dessverre utsolgt for, så to hvite potteroser ble med meg hjem istedet. De står nå stolte i en gammel jugendinspirert jardiniere med glassinnsats fra 1914. Den er faktisk datert på min bursdag,- 64 år før jeg ble født*s* Amerikakisten som jeg tidligere har nevnt, kom også inn i varmen i dag. Den vil nok tjene fint som sidebord med div interiørblader og bøker både på og i!


Ingen kommentarer: