søndag 11. mai 2008

Nye funn og trekk!

Da har jeg vært så heldig å komme over 6 stk gamle spisestuestoler i bonderokokkostil,-det ordner seg for snille piker;-)Så nå går de neste ukene med til maling og omtrekking. Gleder meg så til å få de på plass. I dag har vi stoler i gustaviansk stil i spisestuen, men jeg synes de er litt for finslige og søte her. Huset er jo som sagt fra 1600 tallet, og krever litt mer "tyngde" fra møblene. I helgen har jeg også hentet godstolene vi har i stuen hos min flinke møbeltapetserer,-de har fått en liten makeover i form av nye rutet trekk. Før var de mørke (nesten sorte) med tynne gule ruter (tror de synes så vidt på reportasjen fra Vakre Hjem som ligger ute i nettbutikken). Hele rommet ble så mye lysere slik stolene framstår nå, og synes kontrastene med det lyse stoffet mot det mørke treverket ble flott! Neste step blir sofaen...den skal bli mindre gul, og mer lin/sand farget*s* Alltid ett eller annet prosjekt på gang!Bruk den siste fridagen godt!

4 kommentarer:

Love Your Homes sa...

Grattis till stolarna, trägen finner brukar man säga. Det skall bli spännande att se dem omklädda senare.
Ha en god kväll,
Ingela

me and alice sa...

Hej!
Vad kul att du äntligen hittade bondrokokostolar till matrummet! Blir kul att se dom färdiga senare...
Era fotöljer är jättevackra i det rutiga tyget. Har också en fotölj klädd i den rutan...
kram Susanne

Anonym sa...

jag hittade just hit,vackert hus!!så fint ditt kök ser ut att vara.
ha det så bra!

Inger sa...

Stolene var utrolig flotte med det trekket, uten at jeg vet hvordan de var før..
Jeg likte fargen på sofaene jeg.. Stuen din er lekker!