torsdag 3. april 2008

Lille speil på veggen der...


Er det noe jeg aldri får nok av, så er det gamle speil... Selv om jeg nå har huset fullt, klarer jeg ikke la vær å kjøpe fler dersom jeg kommer over noen fine på auksjon.Det jeg først og fremst elsker ved disse lekkerbiskene, er deres evne til å forandre og åpne opp ethvert rom på en fortryllende måte!
Skulle jeg valgt meg et møbel å ta med meg på en øde øy, så måtte det bli et stort flott majestetisk speil...
Ikke for å se på meg selv (tviler på jeg er særlig lekker på en forlatt øy*s*), men for å nyte det rundt meg dobbelt opp og av og til kunne flykte inn i en paralell verden:-)

Spesielt godt liker jeg venetianske speil,-de er romantiske med blomstermønster og ornamenter, men også litt "kalde" og sterile med kun glassoverflater.
Franske kaminspeil er også nydelige,- de krever litt mere plass, men er virkelig et møbel på veggen!
På soverommet har jeg et som er hele 175 cm høyt, og da det kom på plass fikk rommet sin identitet.




(Min kjære Selma sover søtt for natten)

Ingen kommentarer: