lørdag 26. april 2008

Dagens fangst...

Jeg ligger godt an til å åpne den nye butikken til 1 mai etter en ensporet uke. Så i dag unnet jeg meg en aldri så liten luftetur, som gikk rett til nabokommunens vår-auksjon.Kan tro det kriblet i hele kroppen da jeg kom inn i lokalet,-det bugnet over av godsaker...mmm...Dagens fangst ble to flotte amerikakofferter i brunt skinn (bilder kommer senere,-de skal få en grundig rens/vask først), en gammel lampefot jeg lenge har lett etter og et bilde med religiøs tekst. Lampefoten har tilhørt en gammel oljelampe, og jeg var ikke sen om å kjøre innom det lokale senteret for å finne en ny lampeskjerm som passet. Vel hjemme bygde jeg den om så den ble elektrisk, og nå lyser den så fint i vinduet vårt med ny skjerm og nytt lys! Bildet havnet over døren på soverommet, og minner oss på å be vell og ofte;-) Den har dekoren malt rett på glasset, noe som var vanlig å gjøre i gamle dager på bilder og speil med små korte tekster. Kistene har jeg egentlig ikke plass til, men har ikke hjerte til å legge de rett i butikken....enda.. De får vel stå på lageret (sammen med mine andre hjertebarn) en liten stund, i påvente på å bli plassert i den hytten jeg aldri får råd til:-)



1 kommentar:

Lena i et bæssmorhem sa...

Hei!
Sitter og surfer rundt fra blogg til blogg, og så havnet jeg her. Syns det var noe kjent med det ene bildet, og da husket jeg på at jeg hadde sett bilder fra det vakre hjemmet deres i Vakre hjem og interiør! Hit kommer jeg gjerne tilbake!